تفاوت پلی کربنات با پلکسی در نصب

۸ بازديد

تفاوت پلی کربنات با پلکسی در نصب

مقدمه:

 

پلی کربنات و پلکسی دو نوعجنس مصنوعی از پلاستیک هستند که در صنایع مختلف برای تولید انواع محصولات استفاده می‌شوند.هر دو این مواد دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند.در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های بین پلی کربنات و پلکسی به عنوان دو جنسپلاستیک محبوب در نصب و استفاده از آنها بپردازیم.

 

تفاوت پلی کربنات با پلکسی در نصب:

 

1. خصوصیات فیزیکی: پلی کربنات و پلکسی هر دو دارای خصوصیات فیزیکیو شیمیایی منحصر به فردی هستند که آنها را به گزینه‌های مطلوب برای استفاده در نصبو انتقال نور می‌سازد. پلی کربنات به دلیل مقاومت بالایش در برابر شوک و حرارت بیشتربرای استفاده در مناطقی که نیاز به مواد مقاوم دارند، مناسب است. از سوی دیگر، پلکسیبه دلیل ضدباکتریال بودن و قدرت تحمل بالا در برابر برخورد و خراشهای سطحی، مناسب برایاستفاده در حمام‌ها و فضاهای عمومی است.

 

2. قابلیت شکل‌دهی: یکی از تفاوت‌های مهم بین پلی کربنات و پلکسی،قابلیت شکل‌دهی آنها است. پلی کربنات اجازه می‌دهد تا به راحتی شکل‌دهی شده و حفراتو شیارهای مختلف روی سطح آن ایجاد شود، در حالی که پلکسی در این زمینه محدودتر استو تغییر شکل آن به سختی امکان‌پذیر است.

 

3. عایق حرارتی: یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین این دو ماده، خواصعایق حرارتی آنها است. پلی کربنات توانایی عایقی کمتری نسبت به حرارت دارد و باعث انتقالبیشتر گرما و سردی می‌شود. از سوی دیگر، پلکسی دارای خواص عایقی بسیار بالاست و ازجذب و انتقال گرما جلوگیری می‌کند.

 

به طور کلی، هر دو پلی کربناتو پلکسی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آنها را برای استفاده در نصب و ساختارهایمختلف مناسب می‌سازد. انتخاب بین این دو ماده باید با توجه به نیاز و مورد کاربرد خاصخود انجام شود تا بهترین نتیجه را بدست آوریم.

منبع :

https://royalecollege.edu.jm/members/darciereid/

https://ifa.edu.pe/forums/users/DarcieReid/

https://obic.edu.et/profile/darciereid/

https://vspmscop.edu.in/LRM/profile/DarcieReid/

https://manja.tunasukm.edu.my/profile/darciereid/

http://genomicdata.hacettepe.edu.tr:3000/DarcieReid

https://pimrec.pnu.edu.ua/members/darciereid/activity/

https://iot.ttu.edu.tw/members/darciereid/

https://sen.edu.vn/members/darcie-reid.15610/

https://forum.phanphoi.edu.vn/members/darcie-reid.16206/

https://dhtn.edu.vn/members/darcie-reid.43286/

https://aiti.edu.vn/members/darcie-reid.78883/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.